OM SKOLAN

På Strömkullegymnasiet tar vi sikte mot kunskap och individuell utveckling. Vi tror att närhet, öppenhet, samarbete och relationer är vägen dit.

Välkommen till Strömkullegymnasiet - Bengtsfors kommuns gymnasieskola!

Fräscha lokaler i centrum

Strömkullegymnasiet ligger i Bengtsfors centrum. Våra lokaler är moderna, fräscha och ändamålsenliga, vi är extra stolta över vår ateljé med ljusinsläpp genom fönster som vetter mot Dalslands kanal. På skolan finns en musikstudio, en sessionssal där vi skriver prov och har föreläsningar. Här finns många mysiga ställen där du kan arbeta ostört eller bara umgås.

I samma byggnad som skolan ligger bibliotek och konsthall. Konsthallen används av, bland andra, skolans estetelever för utställningar.

God sammanhållning

När vi frågar eleverna vad de tycker är bäst med Strömkullegymnasiet finns det ord som ofta återkommer, några av dessa är samhörighet och bra gemenskap! Vår tolkning är att vi har ett tillåtande klimat och att det finns en grupptillhörighet för alla på Strömkullegymnasiet Det tycker vi är viktigt.

Strömkullegymnasiets ledord: ”BLI DITT BÄSTA JAG” är en ständig påminnelse om hur vi ser på dig som elev på Strömkullegymnasiet.

Senast uppdaterad: